چه نوع جک درب پارکینگی برای ورودی ساختمان مناسب است؟

امروزه بیشتر افراد برای زیباسازی و امنیت ساختمان خود سعی می‌کنند از درب‌های اتوماتیک استفاده کنند. این درب‌ها دارای بخشی به نام جک می‌باشند. جک درب اتوماتیک امروزه توسط شمار زیادی از شرکت‌های داخلی و خارجی تولید می‌شود و سپس به قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه می‌شود تا نیازهای مشتری را بر طرف سازد.
زمانی که به دنبال تهیه جک درب اتوماتیک برای درب ساختمان یا پارکینگ خود هستید، ممکن است در تعداد انبوهی از جک‌های مختلف سردرگم شوید و نتوانید بهترین جک درب اتوماتیک را انتخاب کنید. اغلب افراد عموما این جک‌ها را در دو دسته ایرانی و خارجی تقسیم بندی می‌کنند که در هردسته نیز یک یا چند برند از جک‌های درب اتوماتیک را جزوه بهترین مارک‌ها در نظر می‌گیرند.

اگر می‌خواهید جک درب پارکینگ مناسبی را برای ورودی منزل خود انتخاب کنید که طول عمر بیشتری داشته باشد. به موارد زیر توجه کنید:

  • ابتدا وزن درب خود را محاسبه کنید و آن‌را به یاد داشته باشید.
  • مورد دوم اینکه تعداد واحدهای ساختمان را در نظر بگیرید و میانگین تردد روزانه را یادداشت کنید.

جک پارکینگ مناسب برای درب های سبک

درصورت اینکه وزن همه درب‌ها 280 کیلوگرم باشد و میانگین تردد روزانه 30 بار باشد، پیشنهاد ما به شما این‌ است که جک پارکینگ ارزان ایرانی را خریداری کنید. زیرا علاوه بر قیمت مناسبی که دارد، کارایی خوبی نیز دارد و نیاز به سرویس و نگهداری کمی دارد.

جک پارکینگ مناسب برای درب های سنگین

اگر وزن درب شما سنگین است پیشنهاد می‌شود از جکی استفاده کنید که قدرت بالایی داشته باشد، زیرا می‌تواند میزان تردد بالا را هم تحت پوشش قرار دهد. همچنین از لحاظ قطر پیستون به نحوی باشد که در فشارهای ناشی از باد کج نشود لذا ما مدل K400 را پیشنهاد میدیم که خاص و منحصر به فرد است و ادعا ما این است که پر قدرت ترین جک موجود در بازار است .

 

درب پارکنیگ به صورت کرکره برقی بهتر است یا جک پارکینگی؟

برای خیلی از افراد سوال است که برای درب پارکینگ منازل خود جک پارکینگ انتخاب کنند یا کرکره برقی؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از لحاظ کارکرد هر دو برای درب پارکینگ مناسب هستند. در صورت این که از کیفیت خوبی برخوردار باشند، کارکرد بالایی خواهند داشت که این مورد با توجه به فضای مورد نظر از کرکره یا جک استفاده می‌شود. اگر منزل شما در قسمت جنوبی خیابان قرار دارد و فضای کمی برای گذاشتن درب پارکینگ باقی می‌ماند، کرکره برقی مناسب تر است. زیرا نمی‌توان به درستی درب را جای گذاری نمود. در خانه های شمالی از جک پارکینگی استفاده می‌شود که هم از لحاظ ظاهری  نسبت به کرکره زیباتر است و هم فضای بیشتری برای نصب دارد.

چرا باید جک درب پارکینگ را رگلاژ کنیم؟

زیرا جک درب پارکینگ به دلیل تردد و باز و بسته شدن درب به میزان بالا، نیاز به رگلاژ و سرویس پیدا می‌کند. اما سوال اینجاست که آیا خودتان می‌توانید این کار را انجام بدهید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا رگلاژ درب پارکینگ را آموزش ببینید.

نحوه آموزش رگلاژ جک پارکینگی

برای برطرف کردن مشکل باز و بسته شدن جک درب اتوماتیک نیاز به اقداماتی به شرح ذیل است:

  • در ابتدا بازوی جک پارکینگی را از موتور جدا کنید. برای انجام دادن این کار ابزار مخصوصی که این کار را انجام می‌دهد را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا پیچ اتصال گیربکس موتور و مارپیچ باز شود.
  • سپس با استفاده از ابزار مخصوص، تیغه فلزی را در چاک انتهای موتور قرار داده و به گیره بند کنید. سپس ضربه‌ای با شدت متوسط به بدنه موتور زده تا موتور گیربکس از آن جدا شود.
  • در ادامه به وسیله ابزاری که دارای دو نیم استوانه فوم پلاستیکی باشد، بازوی جک را محکم کنید.
  • سپس از میله لبه‌دار برای درآوردن بلبرینگ استفاده کنید. برای این کار لازم است میله را در انتهای موتور قرار دهید، به نحوی که به لبه داخلی بلبرینگ گیر کند.

کلام آخر

اگر طراحی و زیبایی جک درب پارکینگ برای شما اهمیت دارد، جک پارکینگی گزینه مناسب‌تری است. البته درب‌های کرکره‌ای دارای طرح‌های متنوع مانند طرح چوب، شیشه‌ای و رنگ‌های مختلف می‌باشد که می‌توانید با توجه به نمای ساختمان آن را انتخاب کنید. اگر امنیت ساختمان مهم باشد و پارکینگ دارای رمپ باشد،  بهتر است از کرکره برقی استفاده شود.

 

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.