برق اضطراری جک پارکینگ و کرکره برقی چه کمکی به ما می کند؟

امروزه به دلیل بالا رفتن سرانه‌ی مصرف برق، بسیاری از خانواده‌های ایرانی در استفاده از وسایل برقی خود به مشکل برخورد می‌کنند. این مشکل زمانی زیادتر می‌شود که هوا گرم باشد، مثلا تابستان را می‌توان نقطه عطف این ماجرا در نظر گرفت. یکی از وسایلی که می‌تواند تحت تاثیر این مشکل قرار بگیرد، جک درب پارکینگ است. در این مقاله خواهید فهمید که چگونه باید این مشکل را حل نمود تا پشت درب منزل گیر نکنید.

آسان ترین روش تردد در زمان نبود برق برای جک درب پارکینگ

تمام سیستم‌های اتوماتیک پارکینگی روشی اضطراری برای زمانی که مشکلی در سیستم ایجاد می‌شود یا برق قطع است دارند، همچنین جک درب اتوماتیک هم از این قائده مستثنی نبوده و برای این مشکل راه حلی به کار برده است. تمام شرکت‌هایی که در حوزه جک درب پارکینگ فعالیت دارند، این مشکل را در نظر گرفته‌اند و برای آن راهکاری گذاشته‌اند تا در مواقع اضطراری بتوانید از آن استفاده نمایید.

برای خلاص کردن درب دو راهکار وجود دارد که هر شرکت بسته به استراتژی خود از راهکاری جداگانه استفاده می‌نماید. بعضی از شرکت‌ها سوئیچ را برای خلاص کردن تعبیه کرده‌اند. همچنین بعضی از شرکت‌ها از آلن برای این‌کار بهره برده‌اند. حال فرقی ندارد که جک درب پارکینگ شما از چه وسیله‌ای برای این کار بهره می‌برد، تنها کافیست به یاد داشته باشید که زمان نصب درب این وسیله را از شرکت مربوطه تحویل بگیرید.

مشاهده شده است که برخی از درب‌ها از هر دو وسیله برای خلاص کردن درب بهره می‌برند. پس اگر درب منزل شما هم از این سیستم استفاده می‌کرد، لازم است که کار با آن را یاد بگیرید تا در مواقع حساس بتوانید از آن استفاده کرده و مشکلتان را حل نمایید.

روش اول خلاص کردن جک درب پارکینگ

در اکثر سیستم‌ها روش بازکردن جک پارکینگ همسان است، اما در محصولات توس کوبه برای مدل های K200B و  K300 تفاوتی هست که بیان میشود . ابتدا با استفاده از کلید یا آلن پیچ آلنی 15*8 زیر بوشن سرجک را باز کرده حال برای مدل K200B توسط همان آچار یا کلید آلنی از سرجک پیچ متصل به ماردون را در جهت باز کردن پیچانده تا فشار درب کم شود سپس سرجک را به بالا بکشید سر جک جدا میشود و توسط مفصل ته جک به صورت متصل به تسمه انتهای جک آویزان میماند .

خلاص کن

برای مدل K300 هم میتوانید با ضربه ای خفیف به پیستون سرجک را جدا کنید و یا با طرف دیگر آچار آلن که یه پیچ مغزی 12 متصل است در داخل بوشن چرخانده تا سرجک بالا حرکت کند پس از جدا شدن سرجک توسط مفصل ته جک به صورت متصل به تسمه انتهای جک آویزان میماند .

خلاص کن

زمانی که دو درب با استفاده از این راه حل باز شد و تردد خودرو انجام گرفت، باید به وسیله کلید خلاص کن درب را در حالت اتوماتیک قرار دهید. در این حالت باید سرجک را در محل بوشن روی تسمه سرجک گذاشته و اگر سر جایش قرار نمیگیرد برای مدل K200B با آچار آلن از سر جک کمی ماردون را بچرخانید تا درست سر جایش بنشیند و برای مدل K300 باید پیستون را بچرخانید تا پین سرجک در داخل بوشن روی تسمه سرجک بنشیند .

روش دوم استفاده از برق اضطراری جک پارکینگ

بسیاری از افراد حوصله و آشنایی کافی برای انجام دادن روش اول را ندارند، در نتیجه ترجیح می‌دهند تا از روش دوم برای بازکردن درب استفاده کنند. این روش زمانی که برق شهری قطع می‌شود بسیار پرکاربرد بوده و می‌تواند راه حل مناسبی برای این دسته از افراد باشد.

برای اینکه بتوانید از روش دوم برای باز کردن درب پارکینگ خود استفاده کنید، در قدم اول باید ابتدا مدل جک درب پارکینگ خود را بررسی نمایید. در این بررسی باید میزان ولتاژ بازوها را بسنجید که آیا 220 ولت هستند یا 24 ولت تا بتوانید بر اساس ولتاژ مصرفی آن بهترین سیستم برق اضطراری را انتخاب نمایید.

برق اضطراری جک پارکینگ 24 ولت

اگر ولتاژ مورد نیاز سیستم کاری جک درب منزل شما 24 ولت است، جزو آن دسته از افراد خوش شانسی هستید که آینده نگر هستند و این روزها را پیش‌بینی کرده‌اند. اگر می‌خواهید سیستم درب منزل شما در زمان نبود برق به درستی کار کند، باید از دو باتری 4.5 یا 7 آمپر 12 ولت، یک باکس ضد آب که دو باتری را درون آن نگهداری کنید؛ لازم دارید. همچنین یک کیت شارژ برای برخی از مدل‌ها نیز لازم است که به طور کلی نیاز به صرف هزینه بالایی ندارد.

برق اضطراری برای جک پارکینگی 220 ولت

سیستم 220 ولت هرچقدر هم که برتری بیشتری نسبت به سیستم 24 ولت داشته باشد، در زمانی که برق قطع می‌شود و نیاز به برق اضطراری هست؛ عملکرد ضعیفی دارد. این ضعف تنها با صرف هزینه بالا برطرف می‌شود. برای اینکه بتوانید سیستم ورودی 220 ولت خود را مجهز به برق اضطراری نمایید، نیاز به UPS سینوسی دارید. این UPS باید با توجه به یک سری از فاکتورها انتخاب شود، مانند: توان موتور کارشده، تعداد تردد و حداکثر زمان کارکرد در هنگام نبود برق.

جمع بندی

به طور کلی یک انسان امروزی باید آینده‌نگر باشد تا بتواند مشکلات احتمالی را برطرف نماید. مخصوصا در این سال‌ها که هوا بسیار گرم شده و نیاز به مصرف برق بیشتری است تا بتوان گرمای طاقت فرسا را معتدل نمود. در نتیجه نیاز به سیستم برق اضطراری در ساختمان از واجبات محسوب می‌شود. همیشه قبل از خرید این سیستم سعی کنید قیمت جک درب پارکینگ را بررسی کرده و بهترین آن را انتخاب نمایید تا با سیستم برق اضطراری سازگاری کامل داشته باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.