جک پارکینگی چیست؟

امروزه با گسترش تکنولوژی در صنایع مختلف اکثر لوازم مکانیکی، رو به اتوماتیک شدن می‌آورند؛ از همین رو یکی از لوازمی که در این راستا پیشرفت تکنولوژی روی آن تاثیر گذار بوده است، درب منازل می‌باشد که اتوماتیک شده است. البته این تکنولوژی به درب منازل محدود نشده و تقریبا روی تمامی درب‌ها از جمله  پارکینگ‌های عمومی، خصوصی و ... دیده‌ می‌شود. جک درب پارکینگ امروزه باعث آسان‌ترشدن زندگی مردم شده است، به این صورت که عبور و مرور را به کلی راحت کرده است.

جک درب پارکینگ بسیار کاربردی می‌باشد، به طوریکه بر روی تمامی درب‌ها از جمله تک لنگه و دو لنگه قابلیت نصب شدن دارد. این جک‌ها مدل‌های مختلفی دارند که به وسیله آن‌ها می‌توان انواع درب را از نظر ابعاد، وزن و میزان تردد مختلف اتوماتیک نمود.

این جک‌ها مانند بازو عمل کرده و در را باز و بسته می‌کنند، به این صورت که در یک طرف درب‌های تک لنگه و در دو طرف درب‌های دولنگه نصب شده و باز و بسته شدن درب را برای افراد راحت تر می‌کنند. زمانی که این جک‌ها روی درب نصب شوند، کار باز و بسته شدن درب را به آسان‌تر می‌نمایند؛ به این صورت که تنها از طریق یک دکمه می‌توان درب را باز یا بسته کرد.

این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید در زمان خود صرفه جویی کنید و در کنار آن امنیت را بالا ببرید. فرض کنید از سرکار یا تفریح به سمت منزل خود باز گشته‌اید و می‌خواهید وارد خانه شوید. زمانی که روی درب جک نصب شده باشد، می‌توانید با توجه به برد ریموت آن از فاصله دور دکمه را فشار داده و تا زمانیکه به پشت درب می‌رسید؛ درب را باز شده ببینید. در این صورت نیاز نیست تا از ماشین پیاده شوید تا در را باز کنید. در کنار مزیت صرفه جویی در زمان، امنیت هم برای شما فراهم می‌شود؛ به این صورت که با پیاده نشدن از ماشین درصد به سرقت رفتن آن را کاهش می‌دهید.

جک درب پارکینگ  یا جک درب اتوماتیک امروزه با نام‌های مختلفی از جمله: جک برقی درب، درب اتوماتیک پارکینگ، جک پارکینگی، جک درب ریموت کنترلی پارکینگ و ... شناخته می‌شود . شرکت طلایه داران صنعت طوس محصولاتی که دوره دانش بنیان آنها گذشته یا غیر دانش بنیان میباشند را در قالب شخص حقیقی و با اخذ مجوز جداگانه از مراجع ذیصلاح به تولید میرساند . لذا سیستم های اتومات درب پارکینگ با برند توس کوبه توسط گروه فنی و مهندسی کوبه با مجوز از اتحادیه مربوطه به نام محمدیاسر ترسلی در مشهد به تولید میرسد .

به طور کلی می‌توان گفت که جک درب پارکینگ در حقیقت وسیله‌ای است که وظیفه باز و بسته شدن درب‌ها را فقط با فشار دادن یک دکمه، بر عهده دارد. این محصول باعث شده کار افراد برای فراهم کردن امنیت و راحتی، آسان‌تر از قبل شود، بنابراین با خرید این کالا، به سادگی امنیت منزل یا هرجای دیگری را فراهم می‌کنید.

این جک‌ها، با توجه به توانایی‌ها و قدرت منحصر به فرد خود، می‌توانند درب‌های تک لنگه یا حتی دو لنگه را با ابعاد و وزن‌های مختلف، به راحتی باز و بسته کنند. این‌کار بدین صورت انجام می‌شود که، بازوی جک در یک طرف درب‌های تک لنگه و در دو طرف درب‌های دو لنگه نصب می‌شود. سپس شما به راحتی هرچه تمام‌تر و تنها با فشار دادن یک دکمه، می‌توانید درب را باز و بسته کنید. با خرید جک برقی پارکینگ، دیگر نیازی نیست برای هربار باز یا بسته کردن درب، از ماشین خود پیاده شوید.

چه پارامترهایی برای انتخاب جک پارکینگی دخیل هستند؟

پارامترهای زیادی وجود دارند تا بتوان از طریق آن‌ها جک پارکینیگ را انتخاب کرد، توجه شما را به پارامترهای زیر جلب می‌کنیم:

وزن درب

بهتر است بدانید که برای انتخاب جک پارکینگ یکی از مسائلی خیلی روی انتخاب درب تاثیر می‌گذارد، وزن درب می‌باشد. اگر جک مورد نظر نتواند درب را به صورت راحت جابه‌جا کند، بدرد درب شما نمی‌خورد. در نتیجه باید جکی را انتخاب کنید که بتواند به صورت خیلی راحت و معقول درب را باز و بسته نماید. قبل از انتخاب جک مناسب برای درب خود، باید این فرمول را به خاطر بسپارید تا بتوانید جک مورد نظر خود را نسبت به وزن درب انتخاب نمایید. گشتاور مورد نیاز در جک پارکینگ باید با توجه به وزن دو لنگه درب باشد، همچنین اگر وزن یکی از لنگه‌ها بیشتر باشد باید وزن همان لنگه را در فرمول بگذارید.

وزن هر لنگه درب (کیلوگرم) * 10=  حداقل گشتاور هربازوی جک پارکینگی (نیوتن/متر)

میزان تردد

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را در بین جک‌های مورد نظر برای درب خود داشته باشید، باید فاکتور رفت و آمد و میزان تردد را در آن دخیل بدانید. در این زمینه بهتر است نگران نباشید، زیرا شرکت‌های سازنده درب اتوماتیک و جک‌های پارکینگی میزان مناسب بسته شدن درب در شبانه روز به طوریکه به آن فشار وارد نشود را اعلام می‌نمایند. همچنین اگر این تعداد را اعلام نکنند، یک عدد به عنوان چرخه کاری (duty-cycle) اعلام می‌کنند. شما با استفاده از این عدد می‌توانید میزان باز و بسته شدن استاندارد درب را بدست آورید. به طور متوسط یک جک برای بازکردن درب و بسته کردن آن حدود یک دقیقه زمان نیاز دارد تا خودرو از آن عبور کند. با استفاده از این فرمول می‌توانید زمان میزان باز و بست درب را حساب نمایید.

حداقل چرخه کاری = حداکثر تعداد تردد مورد نیاز در ساعت عدد *( 1/67)

طول درب

قبل از تصمیم گیری و انتخاب کردن جک لازم است تا با اصطلاح کورس حرکتی آشنا شوید. کورس حرکتی یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند در انتخاب جک پارکینگی تاثیر گذار واقع شود. کورس حرکتی در حقیقت مقدار حرکت شفت جک (میله جک) به سمت داخل و بیرون و یک عددی است که بر حسب میلیمتر می‌باشد. برای اینکه بیشتر با این موضوع آشنا شوید، باید بدانید جک با کورس 400 یعنی حداکثر طول جابجایی پیستون این جک در حدود 400 میلیمتر میباشد .

برخی دیگر از مزایایی که جک پارکینگی به شما می‌دهد، چیست؟

یکی دیگر از مزایایی که جک درب پارکینگ برای افراد به ارمغان می‌آورد؛ این است که با استفاده از آن می‌توانید امنیت ساختمان و منزل را برای خود و خانواده‌تان فراهم آورید. زمانی اهمیت این مسئله بالاتر می‌رود که محله شما جزو مناطقی باشد که سرقت در آن زیاد بوده یا از نظر امنیت سطح قابل قبولی نداشته باشد. به همین دلیل جهت افزایش امنیت درب اتوماتیک باید یک سری نکات و قواعد را به یاد داشته باشید. این مسئله بیشتر مناسب کسانی است که می‌خواهند محل سکونت‌شان بیشترین امنیت را داشته باشد.

جک درب پارکینگ چه اجزایی دارد؟

برای اینکه بتوانید درب پارکینک منزل خود را اتوماتیک نمایید، باید بدانید که برای این کار چندین وسیله لازم است. در ادامه به معرفی لوازم و کارایی آن اشاره خواهیم داشت، با ادامه این مقاله همراه باشید.

جک بازویی: جک بازویی یکی از مهم‌ترین لوازم برای اتوماتیکی شدن درب منازل می‌باشد، کار این وسیله تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی یا هیدرولیکی است و تقریبا وظیفه اصلی باز و بسته شدن درب روی دوش این وسیله است.

ریموت کنترل: برای اینکه بتوانید با این جک‌ها ارتباط برقرار کنید و به درب‌ها فرمان دهید، نیاز به ریموت کنترل دارید. این وسیله وظیفه ارتباط کاربر با مرکز فرمان را بر عهده دارد. تقریبا در تمام پکیج‌ها دو عدد ریموت کنترل وجود دارد.

چشمی: شاید این وسیله کوچک باشد اما یکی از مهم‌ترین وسیله‌ها در اجزای درب پارکینگ به شمار می‌رود. برای اتوماتیکی شدن درب پارکینگ باید به چشمی هم مجهز شود، به این صورت که در چشمی سیستم مادون قرمز به کار رفته است و به واسطه این تکنولوژی اگر خودرو، عابر یا مانعی در مقابل چشمی حس شود، از باز و بسته شدن درب جلوگیری شده تا از این طریق مانع از صدمه زدن به خودرو یا عابر شود.

مرکز فرمان: همانطور که از اسم آن پیداست، این وسیله وظیفه فرمان دادن به جک‌ها را بر عهده دارد. به واسطه آن می‌توان درب‌ها را باز و بسته نمود و یا حتی جک را در حین کار متوقف نمود. به شکل بهتر اگر بخواهیم به معرفی آن بپردازیم، این وسیله رابط بین ریموت کنترل و جک پارکینگ می‌باشد.

فلاشر: فلاشر وظیفه هشدار دادن و آلارم را برعهده دارد. این وسیله پیام‌های مرکز فرمان با استفاده از چشمک زدن به کاربر نشان می‌دهد، و از این طریق می‌توان فهمید که چه کاری در حال انجام است.

جمع بندی

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که نیاز دارید تا درب منزل خود را اتوماتیک نمایید، پیشنهاد می‌کنیم که از جک درب اتوماتیک استفاده نمایید. با این کار هم امنیت خود را بالا برده‌اید و همچنین در کنار آن در زمان خود صرفه‌جویی نموده‌اید. امیدواریم که با خواندن این مقاله به اطلاعات عمومی شما افزوده شده و سطح آگاهی‌تان بالا رفته باشد.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.