بررسی انواع جک درب پارکینگ

امروزه انسان بدنبال راحتی در تمام امور روزمره خود است، به همین دلیل سعی دارد اکثر وسایل مورد نیاز خود را اتوماتیک کرده و هوشمند سازد. جک درب پارکینگ یکی از این وسایل است که برای اتوماتیک شدن درب پارکینگ ساخته شده است. این جک درب پارکینگ شامل دو بازو است که روی درب منازل نصب شده تا درب به کمک آن باز و بسته شود. در کنار این بازوها تابلویی برای فرمان وجود دارد. فلاشر را می‌توان راهنمای این درب دانست و همیشه هم در معرض باید قرار بگیرد تا وضیعت درب را به اطلاع افراد برساند. چشمی و ریموت هم از جمله لوازمی هستند که در اتوماتیک شدن درب پارکینگ نقش دارند. اما سوال اصلی اینجاست که جک درب پارکینگ چند نوع دارد، در این مقاله به بررسی انواع جک درب پارکینگ می‌پردازیم.

انواع جک های درب پارکینگ:

به طور کلی 3 نوع جک پارکینگ وجود دارد که در ادامه آن ها را نام می‌بریم:

  • جک های الکترومکانیک
  •  
  • جک های پنوماتیک
  • جک های هیدرولیکی

جک های الکترومکانیک چیست؟

برای پاسخ به این سوال که جک‌های الکترومکانیک چیست، می‌توان گفت که در واقع این نوع جک یکی از رایج‌ترین انوع جک درب اتوماتیک بوده درب‌ها به وسیله آن‌ باز و بسته می‌شوند. این نوع جک به دلیل کاربرد آسان در بیشتر مناطق استفاده شده و مناسب اکثر درب‌های آپارتمان است که تردد و رفت و آمد در آنان کم است. به لحاظ امنیتی این نوع جک کمک می‌کند درب اتوماتیکی که به جک الکترومکانیک مجهز شده مقاوم در برابر فشار باشد. همچنین امنیت آن زمانی بالاتر می‌رود و نفوذ ناپذیر می‌شود که قفل برقی به آن اضافه گردد.

یکی از ویژگی‌های بارز این جک را می‌توان هماهنگی با انواع محیط‌ها دانست که هزینه‌های نصب و راه‌اندازی آن هم بسیار پایین است. از دیگر مزایای این نوع جک درب پارکینگی را می‌توان کوچک بودن تابلو فرمان و استقلال قسمت مکانیکی از دیگر قسمت‌های الکترونیکی دانست.

 

جک های الکترومکانیک چیست؟

 

جک های پنوماتیک چیست؟

درب‌هایی که به جک پنوماتیک مجهز شده‌اند، اغلب با استفاده از نیروی باد حرک می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که باد تامین کننده نیروی این درب‌ها است. یکی از مزیت‌هایی که برای این نوع جک پارکینگی می‌توان در نظر گرفت، مصرف انرژی پایین است. نیروی بادی کمک می‌کند تا مصرف انرژی در این درب‌ها پایین آمده تا اعتماد پذیری بیشتری به خود در مصرف انرژی جلب کنند، همچنین در بحث امنیت می‌توان آن‌ها را قابل اعتماد دانست. زیرا در مکان‌هایی که امکان سیم کشی دور تا دور قاب وجود ندارد، می‌توان از این درب استفاده کرد. همچنین جعبه کنترل که شامل دریچه و مدار زمان بندی است، در مکانی دیگر می‌تواند تنظیم شده و لازم نیست در نزدیک درب نصب گردد.

در کنار تمام ویژگی‌هایی که تا به حال وجود داشت این مورد را هم در نظر بگیرید که حرکت این نوع جک درب پارکینگی بسیار آرام و بی صدا بوده، همچنین نصب و تنظیم آن نیز بسیار راحت می‌باشد. این نوع جک درب اتوماتیک در گذشته بسیار قابل استفاده بوده است، اما امروزه به صورت قطعی می‌توان گفت که در هیچ کجا دیگر از این نوع جک استفاده نمی‌کنند. همچنین باید بدانید که این نوع درب باید به صورت مداوم و در فواصل زمانی کوتاه از نظر تمیزی، نشتی روغن یا هوا و خنک کننده بخش موتور برسی شوند.

 

جک های پنوماتیک چیست؟

 

جک های هیدرولیکی چیست؟

برای اطلاع از نحوه کارکرد جک‌های هیدرولیکی باید بدانید که این نوع جک درب پارکینگ توسط مایع انرژی خود را تامین می‌کند. این نوع کارکرد براساس قانون پاسکال ایجاد شده و بسیار کاربردی است. به این صورت که فشار وارد شده از یک مایع حبس شده و به صورت کاملا مساوی در تمام جهت‌ها منتقل می‌شود. در واقع می‌توان گفت که انتقال نیرو توسط مایع انجام پذیر است. مایعی که در این نوع جک‌ها استفاده شده اغلب روغن می‌باشد، دلیل انتخاب روغن این است که حتی در فشار بالا خواص خود را حفظ کرده و مقاوم می‌باشد. روغن هیدرولیک، کار انتقال فشار پمپ به سایر بخش‌های دستگاه را انجام می‌دهد؛ این رویه باعث می‌شود تا افزایش عمر مفید قطعات و کاهش استهلاک صورت بگیرد. از دیگر مزایای این نوع جک را می‌توان پایداری آن دانست، زیرا لرزش و مهار آن آسان است.

جمع بندی

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید عبور و مرور خود به منزل را آسان نمایید، پیشنهاد می‌کنیم از جک درب پارکینگی استفاده نمایید. اما این که کدام جک برای منزل شما کاربردی‌تر است را باید توسط خودتان تعیین شود. همچنین انتخاب نوع جک بیشتر وابسته به تعداد عبور و مرور بوده و وزن درب روی آن خیلی تاثیر گذار است. اگر در این دچار تردید شدید می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت نمایید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.