درب اتوماتیک چیست و چه کاربردهایی دارد؟

امروزه به دلیل رشد تکنولوژی و پیشرفت در زمینه‌های علمی تقریبا تمام وسایل مورد استفاده انسان‌ها به روز شده است. این کار برای راحتی انسان انجام می‌شود و همچنین در کنار راحتی در برخی اوقات امنیت هم قابل توجه است. یکی از وسایلی که امروزه به دلیل رشد چشم‌گیر تکنولوژی دستخوش تغییر شده است، درب ورودی ساختمان است. در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد درب اتوماتیک توضیحاتی خدمت شما ارائه گردد.

درب اتوماتیک چیست؟

درب اتوماتیک در واقع سازه‌ای است که از طریق آن درب ورودی تحت کنترل قرار می‌گیرد، به این ترتیب از طریق آن می‌توان درب را از راه دور باز یا بسته نمود. با استفاده از این فناوری به کلی کار افراد در ورود و خروج از منازل را آسان نموده است. بهتر است بدانید که درب‌ها انواع مختلفی دارند. آن‌ها می‌توانند در انواع دروازه چرخان و کشویی ساخته شوند.

برای این که شناخت بهتری نسبت به درب اتوماتیک پیدا کنید، بهتر است بدانید که روی این درب‌ها جک‌هایی نصب می‌شود که به واسطه جک درب اتوماتیک باز و بسته شدن آن‌ها آسان‌تر می‌شود. در ابتدا این درب‌ها فقط در ورودی منازل استفاده می‌شد اما امروزه می‌توان درب‌های اتوماتیک را در همه مکان‌ها مانند خانه، محل کار، رستوران، فروشگاه و ... مشاهده کرد.

در واقع به دری اتوماتیک می‌گویند که با استفاد ه از حسگر حرکتی یا ریموت‌هال کنترلی بتوان آن را باز و بسته نمود. حرکت این درب‌ها می‌تواند در جهت‌های مختلف باشد اما حالت معمولی آن در جهت افقی است.

سایز درب‌های اتوماتیک چگونه است؟

قیمت جک درب اتوماتیک معمولا به واسطه سایز و امکانات آن تعیین می‌گردد. اما بهتر است بدانید که این درب در انواع مختلف و سایزهای مختلف تولید شده و نسبت به مکان مورد استفاده سایز آن‌ها قابل تغییر است. برای ساخت این درب‌ها ابتدا کارشناسان موقعیت محل استفاده را مورد بررسی قرار داده و در پایان نسبت به ابعاد به دست آمده، آن را تولید می‌کنند. استفاده از این درب‌ها امروزه به دلیل‌هایی همچون راحتی استفاده، صرفه جویی در زمان و امنیت بالا رفته است. به همین دلیل اکثر افراد ترجیح می‌دهند که به جای درب‌های دستی و قدیمی از این نوع درب ورودی استفاده نمایند.

حرکت این درب ها به چه صورت است؟

درب اتوماتیک به جای درب معمولی به کار می‌رود و بهتر است بدانید که به صورت افقی قابل حرکت است. این درب می‌تواند مانند درب شیشه‌ای به صورت خوکار از طریق سنسورهای موجود روی آن باز و بست شود. همچنین می‌تواند با استفاده از ریموتی که روی آن وجود دارد کنترل شده و با استفاده از دکمه این کار انجام گردد. مانند درب پارکینگ منازل. در تولید این درب‌ها بهترین تکنولوژی ها به کار گرفته می‌شود، به همین دلیل ایمنی بالایی را از این وسیله شاهد هستیم. در نتیجه به حداقل نگهداری نیاز دارند. اما بهتر است که هر از چندگاهی آن را سرویس نمایید.

 

حرکت این درب ها به چه صورت است؟

 

مزایای استفاده از درب اتوماتیک و کاربرد آن:

در جامعه امروزی امنیت حرف اول را می‌زند به همین دلیل هر انسانی در تلاش است تا امنیت را برای خود و خانواده‌اش فراهم سازد. یکی از وسایلی که در این راستا می‌تواند بهترین کمک را به انسان برساند، درب منازل است. اگر درب ورودی شما از امنیت کافی برخوردار باشد، سرقت و امثال این اتفاق‌ها به ندرت برای‌تان پیش می‌آید. یکی از ویژگی‌هایی که اکثر درب‌های اتوماتیک دارا هستند، عدم نیاز به نیروی فیزیکی است. این ویژگی باعث می‌شود تا اگر سالمندی در خانه دارید، نگران رفت و آمد آن نباشید. به این دلیل که تنها با استفاده از ریموت کنترل می‌تواند کنترل درب را به دست گرفته و آن را باز و بسته نماید.

همچنین مکان‌هایی که پر تردد هستند مانند بیمارستان‌ها، فروشگاه‌ها، انبارها می‌توانند از مزایای این درب بهره‌مند شوند.

درب اتوماتیک به دلیل خصوصیت باز و بسته شدن خودکار، می‌تواند امنیت بیشتری برای افراد داخل ساختمان فراهم آورد. علاوه بر این موضوع ویژگی محدود کردن رفت و امد افراد داخل ساختمان را هم به همراه دارد.

جمع بندی

اگر داخل ساختمان خود سالمند یا کودک دارید، بهتر است که از این نوع درب در ورودی منزل خود استفاده کنید. به این دلیل که می‌توان از طریق این درب امنیت و راحتی را برای این افراد به ارمغان آورد. در کنار این موضوع صرفه جویی در زمان هم از مزایایی است که درب اتوماتیک می‌تواند داشته باشد. اتوماتیک شدن درب ورودی از طریق جک درب اتوماتیک برای منازل هم امکان پذیر است.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.